22. juli 2014

Frieriet - 2 år siden jeg lurte Maiken til å bli min

Det er i dag to år siden Ida fridde til Maiken.  Da er det vel på sin plass å fortelle om frieriet.

Vi skulle på vår første kjæreste ferie til Hellas, og vi hadde bestemt oss for å dra til Skiathos.



Jeg hadde planlagt dette frieriet en stund, hun hadde til og med spurt Maikens far om tillatelse. Gammeldags og meget romantisk, syns du ikke? 

Jeg hadde sett for meg et frieri på stranden under en piknik til solnedgang. Men skjønte allerede første kveld at dette ikke kom til å skje. På vår side av øya, var det ingen solnedgang, bare blå skumring.

Min tanke var da, "jeg får bare vente til det perfekte øyeblikk".
Og jeg må jo innrømme at jeg ivret veldig til å få stilt mitt livs største spørsmål, det kjentes ulidelig å vite at jeg hadde ringer i kofferten som bare lå der og for meg brant hull i kofferten

Jeg måtte ikke vente lenge, allerede neste dag kom et øyeblikk som for meg var perfekt.

Vi hadde hatt en fantastisk dag på stranden,  badet i krystallklart turkist vann, huden hadde fått sin dose med sol. Og vi var tilbake på hotellrommet, for  å skylle av oss sol og sand før vi skulle ut å spise middag.

Maiken lå nydusjet i senga og skapet av, og så veldig lykkelig ut,  jeg tenkte for meg selv; dette må jo være det perfekte øyeblikk.


Spurte om Maiken var lykkelig, hun svarte med et smil om munnen at det var hun. " Er det ingenting som kan gjøre deg lykkeligere eller dagen sin bedre?" Nei svarte hun. " skal vi vedde?".

Jeg "snek" meg like grasiøst opp i sengen som en frosk, etter å ha lett febrilsk, og hvisket henne i øret om hun ville gifte seg med meg. Etter ett par sjokkerte "KØDDE DU?!?!'" , svarte hun omsider ja.

Vi svevde på skyer resten av ferien,  det gjør vi forsåvitt fortsatt.. Nå er vi startet på en ny uke, og det vil da si, det er 5 uker igjen til vi er gift!<3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar